maanantai 5. marraskuuta 2012

Kenkärakkaus mureni

Mä oon niin pitkään haaveillu Sorelin Caribou talvikengistä. Ulkonäkö miellyttää silmää ja ennen kaikkea se että lupaa pitää jalat lämpiminä jopa -40'c. Okei ehkä en nokkaani ulos laita enää noissa lukemissa, mutta kun jalat palelee nykykengillä jo -10'c niin tuo lupaus kuulosti niin hyvältä. Nyt sitten viimein raskin laittaa kengät tilaukseen ja tänään ne postista hain. Ja mikä pettymys, noi on ihan valtavat. Kun omaa siron 41 koon kengän niin kenkä ei oo ikinä kovin pieni, mutta noi näyttää ulkomitoiltaan olevan kokoa 45. Ja kengän sisäsukka on siis ihan passeli joten sinänsä ne ei väärää kokoa ole. Kengät on sika painavat ja isot. Käytin ne jopa puntarilla, yksi kenkä painaa 1kg. Mä oon niin pettynyt, eihän noilla jaksa kävellä yhtään minnekään, saati autoa ajaa. Lähtee siis palautukseen ja täydellisen lämpimän talvikengän metsästys saa jatkua. Pojalle tilatut kengät oli onneksi sopivat eikä niin isot ja painavat kuin nuo minun. Oiskohan Sorelilla joku toinen malli hieman sirompi mutta kuitenkin lämmin?!




4 kommenttia:

  1. Voi höh! Olen kuullut muutamalta samaa kengistä. Mutta niistä on oltava joku toinen malli, itsekkin joskus kokeillut. Toivottavasti löytyy hyvät kengät talveen ! :))

    VastaaPoista
  2. Hei, sama vika itselläni. Ostin Sorelit mutten voi käyttää niitä niiden painavuuden vuoksi! En mitenkään voi juosta tollaisten kapuloiden kanssa kaksivuotiaan perässä! Suosittelen sinua ehdottomasti tilaamaan Crocsin alldut Luxe bootit! Vaikka täydellä hinnalla! Itse tilasin ne ja voi sitä rakkautta -ovat lämpimät, kevyet ja ihanannäköiset! Ei ehkä niin lämpimät kuin Sorelit, mutta kovilla pakkasilla käytänkin Emu-kenkiäni! Nämä tulevat juuri lumisade/räntäkeleille! Ja pakkasilmoille voi tietysti laittaa villasukan. Koot vastaavat mielestäni hyvin kokoaan. Ehkä hieman reiluja. Suosittelen!

    VastaaPoista
  3. Noita Crocsin allcasteja olen kyllä ihaillut mutta epäillyt juuri sitä että onko ne oikeasti lämpimät kun minulla on yhdet Crocsin Winter Bootit ja ne on kylmät. Jos sattuisivat hyvään aleen tulemaan niin voisin ostaakin mutta kerkesin ostaa jo Helly Hansenin kengät jotka ulkomuodoltaan ovat aikalailla tuota Sorel/Allcast linjaa joten sinänsä en ehkä ihan samanlaisia toisia tarvitse. Mutta tuo keveys kyllä houkuttelee suuresti :D

    VastaaPoista
  4. Mutta noita pojan Soreleita täytyy kyllä kehua. Ollaan tykätty ja kertaakaan ei oo varpaat olleet kylmät ulkoilun päätteeksi.

    VastaaPoista